تبلیغات
جاده های انتظار - مؤمنان در آخر الزمان
جاده های انتظار
بالای سرم نفش تو نمودم یعنی سرم وفای تو
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ :ابراهیم رحیمی
مطالب اخیر
نویسندگان

چه کسانی مؤمنان به موعود امم و محبّان حقیقی آل محمّد علیهم­ السّلام به شمار می­ آیند؟ برای شناختن این انسانهای شگرف که در میان طوفانهای مهیب آخرالزمان از تمام ورطه­ ها دلیرانه می­ گذرند و نه به پلیدیها و پلشتیهای فراگیر آلوده می­ شوند. نه فقر فرساینده آنها را به زانو در می­ آورد، و بر خلاف دیگران به پرستش زن و مال و جاه مبتلا نمی­ شوند و...

بهتر است به نخستین شناسانندة آنها یعنی رسول­ الله ارواحنا له ­الفدا رجوع کنیم، آن حضرت صلوة­الله علیه و آله در حضور اصحاب خود (مؤمنان صدر اسلام) از مؤمنان عصر آخرالزمان با عنوان برادران خود یاد کرده و می­فرماید: «خدایا! برادرانم را بمن نشان بده. یکی از میان جمع گفت: آیا ما برادران تو نیستیم ای پیامبر خدا؟ آن حضرت فرمود: نه! شما یاران منید، و برادرانم گروهی هستند در آخرالزمان، به من ایمان آورده ­اند بی­ آنکه مرا ببینند، خداوند به من شناسانده نامهایشان و نامهای پدرانشان را، پیش از آنکه خارج کند آنها را از اصلاب پدران و ارحام مادرانشان. هر یک از آنان، کسی که در شب تاریک بر خاربن دست می­ساید، بر دین خود در غایت پایداری است یا همچون کسی است که ذغال برافروخته را در مشت بفشارد.»

این گروه چه منشی دارند؟ ما نه آنها را می­ شناسیم و نه منش آنها را. پس همان به که برای شناختن منش، بینش، کنش و دیگر ویژگی هایشان به کلام پیامبر خدا که آنها را قرنها پیش از فرا رسیدن آخرالزمان می­ شناخته، رجوع کنیم.

این گروه که یاران خاص امام قائم علیه­ السّلامند، چنان صفاتی دارند که گویی از جنس و سنخ ما نیستند. در هنگام غیبت امام خود بسیار شکیبا و در محبّت و علاقه به آن حضرت پایدارند. تردید در دلهایشان راه پیدا نمی­کند و ایمان آنها متزلزل نمی­ شود. پیشامدهای ناگوار و بلاهای فراگیر آنها را خوار نمی­کند، زیرا به ولایت امیرالمؤمنین و جانشینان آن شهسوار آفرینش چنان چنگ زده­اند که گویی همواره در حضور آن ذوات مقدّس بسر می­برند. از رحمت خدا نومید نمی­شوند. شتابزده نیستند و از دیر یا زود شدن ظهور امام خود پروایی ندارند، چونکه در وجود آن حضرت و محتوم بودن ظهور وی به یقین و اطمینان رسیده­اند. از این سو به آن سو نمی­روند و همچون کوه ثابت و صبورند و هیچکس را نمی­شورانند و به راه خود فرا نمی­خوانند. گمنام در میان مردم بسر می­برند و از حیث ظاهر هیچ شأن و مقامی ندارند چنانکه اگر به مجلسی وارد شوند، هیچکس پیش پای آنها بر نمی­خیزد. هرگز دروغ نمی­گویند و سوگند نمی­خورند. از مرده در چشم مردم آخرالزمان کمترند. از حیث تعداد بسیار اندك و از حیث مرتبت در نزد خداوند بسیار بزرگند. پیروان پیشوایان دین یعنی ائمة اطهار علیهم­ السّلامند و راه آنان را در پیش گرفته­اند، در ساحت دانش متعال مستقر هستند و به حقیقت ایمان رسیده­اند. هر آنچه از گفتار پیشوایان دین، دیگران را می­رماند، اینان را به سوی خود می­کشاند. با چیزهایی مأنوسند که دروغگویان از آنها وحشت دارند. روانهایشان در فراترین مرتبة ملکوت است و تنهایشان بر خاک و در میان مردم، و سرآمدان آنها کسانی هستند که در حکومت اهل باطل از فرط سکوت، لال انگاشته می ­شوند 

چه موجودات حیرت­ انگیزی! واقعاً شگفت­ آور انسانهایی هستند که می­توانند با حضرت «لولاک» صلی­ الله­ علیه و آله و سلّم در مقام برادری باشند و حضرت وجه ­الله الاعظم قسیم جنت و نار، حیدر کرار ارواح­ الاولین و الآخرین له الفدا را به وجد آورند تا قرنها پیش از تولد آنها، با گفتاری شگرف منش ­برتر آنها را نشان داده و بفرماید: چقدر مشتاقم به دیدارشان آنگاه که روزگار پیروزی آنها فرا می­رسد. بی­گمان فراهم خواهد آورد خداوند ما و آنها را در بهشت عدن با هر آنکه پاک سرشت باشد از نیاکان و همسران و فرزندان آنها.

این زمره پولادین عشق و ایمان مگر نه آدم خاکی هستند. چگونه...؟! آن به که از نزد خود هیچ نگوئیم و به این بسنده کنیم که برخی اوصاف این گروه اندک (فئة قلیله) را از خلال گفتارهای ایزدیان و آسمانیان به زبان پارسی برگردانیم و بر شگفتی خود بیفزائیم.

این خردهای بیدار و جانهای جنگاور که خداوند به حکم «فسوف یأتی الله بقومٍ یحبّهم و یحبونه» (پس خداوند خواهد آورد گروهی را که دوستشان می­دارد و دوستش می­دارند) آنها را همچون گنجی گران، برای واپسین پیکار میان اهل حق و اهل باطل، ذخیره کرده است، شیعه و محبّ اهل بیت عصمت و طهارتند، امّا با معیارهای شایع و رایج مسلمانی همخوانی ندارند. شهسوار آفرینش که خرد و روان بر خاک پایش بوسه می­زنند، فرموده است: «شیعه ما و محبّ ما در نزد نواصب، کافرند ودر نزد مردم زیانکارند و در نزد خداوند بهره ­مند و کامیاب» (شیعتنا و محبّونا عندالنواصب کفّار، و عندالناس خاسرون و عندالله رابحون) اسلام در همان مرحلة نخست (پس از رحلت پیامبر) از صراط مستقیم (ایمان به ولایت و وصایت مولی­الموحدین) دور شده و در طی قرون در میان نواصب تبدیل به چنان پدیده­ای شده است که هر گاه پیروان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت را با معیارهای آن بسنجند، کافر شمرده می­شوند.

امّا چرا دیگر مردمان تصوّر می­کنند که شیعه و محبّ زیانکارند؟ زیرا شیعه و محبّ حقیقی به غیب (امام قائم علیه­السّلام) مؤمن و معتقدند و چنین چیزی فراتر از فهم و درک آنهاست. آنها به همین دنیا و آنچه در حدود حواس می­گنجد می­توانند معتقد باشند، امّا باور کردن کسی که هست ولی دیده نمی­شود، نامعقول و با معیارهای دنیا پرستانة آنها زیانکاری است. آیا فقط باور نمی­کنند؟ خیر! منتظران را دروغگو شمرده و آنها را آزار می­دهند. و شگفتا که این جفاکاران، روزی خود در شمار منتظران و شیعه و محبّ اهل بیت بوده­اند.

امّا چنانکه امام حسن مجتبی علیه ­الصلوة و السّلام اشاره می­فرماید، مرتد» شده و از ایمان بیرون می­روند. چرا؟ به سبب طول غیبت موعود امم ارواحنا له­ الفدا. طاووس بهشت می­فرماید: او را غیبتی است که در آن، از دین بر می­گردند گروهی و پایداری می­ورزند بر دین، دیگران. پس به آنها سیلی زده و می­گویند: چه هنگامی است این نوید اگر هستید از راستگویان؟ امّا به درستی آنکه در غیبت وی (امام قائم علیه السّلام) بر آزار و انکار شکیباست همتراز کسی است که در پیشگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله شمشیرزنان جهاد می­کند. (له غیبه یرتد فیها قوم و یثبت علی الدّین آخرون، فیؤذن لهم و یقال لهم: متی هذاالوعدان کنتم صادقین؟! امّا انّ الصابر فی غیبته علی الاذی و التکذیب بمنزله المجاهد بالسیف بین یدی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم) گفتار ایزدی امام مجتبی علیه الصلوه و السّلام گواهی می­دهد که گروهی از شیعیان دیر یا زود مرتد می­شوند در حالیکه دارای قدرت و سطوتند و مؤمنان را سیلی­زده،تکذیب کرده و آزار می­دهند تا از ایمان خود دست بردارند و به آنها بپیوندند. در چنین وضعی چه خواهد شد؟

چه موجودات حیرت­ انگیزی! واقعاً شگفت­ آور انسانهایی هستند که می­توانند با حضرت «لولاک» صلی­ الله­ علیه و آله و سلّم در مقام برادری باشند و حضرت وجه ­الله الاعظم قسیم جنت و نار، حیدر کرار ارواح­ الاولین و الآخرین له الفدا را به وجد آورند تا قرنها پیش از تولد آنها، با گفتاری شگرف منش ­برتر آنها را نشان داده و بفرماید: چقدر مشتاقم به دیدارشان آنگاه که روزگار پیروزی آنها فرا می­رسد. بی­گمان فراهم خواهد آورد خداوند ما و آنها را در بهشت عدن با هر آنکه پاک سرشت باشد از نیاکان و همسران و فرزندان آنها.

این زمره پولادین عشق و ایمان مگر نه آدم خاکی هستند. چگونه...؟! آن به که از نزد خود هیچ نگوئیم و به این بسنده کنیم که برخی اوصاف این گروه اندک (فئة قلیله) را از خلال گفتارهای ایزدیان و آسمانیان به زبان پارسی برگردانیم و بر شگفتی خود بیفزائیم.

این خردهای بیدار و جانهای جنگاور که خداوند به حکم «فسوف یأتی الله بقومٍ یحبّهم و یحبونه» (پس خداوند خواهد آورد گروهی را که دوستشان می­دارد و دوستش می­دارند) آنها را همچون گنجی گران، برای واپسین پیکار میان اهل حق و اهل باطل، ذخیره کرده است، شیعه و محبّ اهل بیت عصمت و طهارتند، امّا با معیارهای شایع و رایج مسلمانی همخوانی ندارند. شهسوار آفرینش که خرد و روان بر خاک پایش بوسه می­زنند، فرموده است: «شیعه ما و محبّ ما در نزد نواصب، کافرند ودر نزد مردم زیانکارند و در نزد خداوند بهره ­مند و کامیاب» (شیعتنا و محبّونا عندالنواصب کفّار، و عندالناس خاسرون و عندالله رابحون) اسلام در همان مرحلة نخست (پس از رحلت پیامبر) از صراط مستقیم (ایمان به ولایت و وصایت مولی­الموحدین) دور شده و در طی قرون در میان نواصب تبدیل به چنان پدیده­ای شده است که هر گاه پیروان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت را با معیارهای آن بسنجند، کافر شمرده می­شوند.

امّا چرا دیگر مردمان تصوّر می­کنند که شیعه و محبّ زیانکارند؟ زیرا شیعه و محبّ حقیقی به غیب (امام قائم علیه­السّلام) مؤمن و معتقدند و چنین چیزی فراتر از فهم و درک آنهاست. آنها به همین دنیا و آنچه در حدود حواس می­گنجد می­توانند معتقد باشند، امّا باور کردن کسی که هست ولی دیده نمی­شود، نامعقول و با معیارهای دنیا پرستانة آنها زیانکاری است. آیا فقط باور نمی­کنند؟ خیر! منتظران را دروغگو شمرده و آنها را آزار می­دهند. و شگفتا که این جفاکاران، روزی خود در شمار منتظران و شیعه و محبّ اهل بیت بوده­اند.

امّا چنانکه امام حسن مجتبی علیه ­الصلوة و السّلام اشاره می­فرماید، مرتد» شده و از ایمان بیرون می­روند. چرا؟ به سبب طول غیبت موعود امم ارواحنا له­ الفدا. طاووس بهشت می­فرماید: او را غیبتی است که در آن، از دین بر می­گردند گروهی و پایداری می­ورزند بر دین، دیگران. پس به آنها سیلی زده و می­گویند: چه هنگامی است این نوید اگر هستید از راستگویان؟ امّا به درستی آنکه در غیبت وی (امام قائم علیه السّلام) بر آزار و انکار شکیباست همتراز کسی است که در پیشگاه رسول خدا صلی الله علیه و آله شمشیرزنان جهاد می­کند. (له غیبه یرتد فیها قوم و یثبت علی الدّین آخرون، فیؤذن لهم و یقال لهم: متی هذاالوعدان کنتم صادقین؟! امّا انّ الصابر فی غیبته علی الاذی و التکذیب بمنزله المجاهد بالسیف بین یدی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم) گفتار ایزدی امام مجتبی علیه الصلوه و السّلام گواهی می­دهد که گروهی از شیعیان دیر یا زود مرتد می­شوند در حالیکه دارای قدرت و سطوتند و مؤمنان را سیلی­زده،تکذیب کرده و آزار می­دهند تا از ایمان خود دست بردارند و به آنها بپیوندند. در چنین وضعی چه خواهد شد؟

.





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
          
دوشنبه 1 خرداد 1391
دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 21 و 59 دقیقه و 49 ثانیه
fgj
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
... ( !--Begin Hadis nama - http://www.mahdiblog.ir -->
... ... ...
... ...
4.
5. 12. ...(1.2.
3. 4.
5.

انواع کـد های جدید جاوا تغیــیر شکل موس